√ Expert-curated √ Guide-tested √ Delivery to all ski resorts in Japan
Refund and Returns Policy
Overview
Our refund and returns policy lasts 7 days. If 7 days have passed since your purchase, we can’t offer you a full refund or exchange.
To be eligible for a return, your item must be unused and in the same condition that you received it. It must also be in the original packaging.
Sale items and ex-demo / ex-rental items are not included in this Refund and Returns policy.
Used equipment is no longer covered by the manufacturer’s warranty. All existing damage is shown in the pictures of the equipment, or in the description on the web page. If you require any further information please contact us.
To complete your return, we require a receipt or proof of purchase.
Refunds
Once your return is received and inspected, we will send you an email to notify you that we have received your returned item. We will also notify you of the approval or rejection of your refund.
If you are approved, then your refund will be processed, and a credit will automatically be applied to your credit card or original method of payment, within a certain amount of days.
Late or missing refunds
If you haven’t received a refund yet, first check your bank account again.
Then contact your credit card company, it may take some time before your refund is officially posted.
Next contact your bank. There is often some processing time before a refund is posted.
If you’ve done all of this and you still have not received your refund yet, please contact us at gear@lacolinaretreat.jp
Exchanges
We only replace items if they are defective or damaged.
Shipping returns
You will be responsible for paying for your own shipping costs for returning your item. Shipping costs are non-refundable. If you receive a refund, the cost of return shipping will be deducted from your refund.
Depending on where you live, the time it may take for your exchanged product to reach you may vary.
If you are returning more expensive items, you may consider using a trackable shipping service or purchasing shipping insurance. We don’t guarantee that we will receive your returned item.
Need help?
Contact us at gear@lacolinaretreat.jp for questions related to refunds and returns.
返品・交換につい
商品の管理には細心の注意を払っておりますが、商品・数量違いや不良品が発生した場合は送料・手数料弊社負担で返品・交換を承っております。大変お手数ですが商品到着後7日以内にカスタマーサポートまで、メールかお電話にてご連絡下さい。
お客様のご都合による返品・交換の場合は、ご返送いただく送料およびご返品の際の返金手続き上で手数料が発生した場合の手数料はお客様のご負担となります。
以下の記載内容に該当する場合は返品・交換はできませんので必ずご確認をお願いいたします。
- 返品・交換希望のご連絡がない状態で商品を送付された場合。
- お届けから8日以上経過した場合。
- お客様が一度ご利用になられた場合。
- 商品本来の使用目的以外の用途にご使用されて不具合が生じた場合。
- お届け後、洗浄・加工などをされた場合。
- 説明書等の付属品を破損・汚損・紛失された場合。
- セール商品及び、クーポン適用商品の場合。
不良品の返品について
商品の品質については万全を期していますが、万一商品の破損・汚損・不良などの商品不具合があった場合、またご注文と異なる商品が届いた場合は、お届け後7日間以内に当店へご連絡下さい。
返送料金・手数料を当サイトで負担の上、早急に代わりの商品をお送りいたします。
ただし在庫がない商品に関しては、すぐに替わりの商品をお送りすることができない場合がございますので、大変申し訳ございませんが、ご了承下さい。
その場合、カスタマーサポートより、替わりの商品のご用意が遅れること、お届けが可能と思われる日時をご連絡差し上げます。
梱包材に汚れや穴が空いていた場合、配送途中にできた破損の可能性がございます。
お手数お掛けいたしますが、梱包材も返品のやり取りまで保管して頂きますよう、お願い申し上げます。
キャンセルについて
ご注文完了後の商品の追加・変更・キャンセル、お支払い方法の変更は基本的に承ることができません。予めご了承ください。
ご返金方法について
銀行振込でのご返金となります。お客様の口座情報についてメールにてお伺いいたしますので、振込口座をご指定下さい。
お客様のご都合による返品の場合は振込手数料はお客様負担となりますのでご注意ください。
なお、現金書留でのご返金は内容の証明ができないためお受けすることができません。予めご了承ください。